tisdag 13 april 2010

Ledig tisdag

Idag har jag haft en ledig dag. Men ska gå en dag bakåt.
Igår Måndag så jobbade jag mellan 7.30 - 19. Vid busshållplatsen för att ta bussen hem så står Kristoffer så rart och väntar på mig.
Vi handlade på konsum innan vi traskade sista biten hem till mig.
Jag behövde duscha för jag kände mig så äcklig efter en lång arbetsdag så Kristoffer börjar göra äppelpajen.
Då jag kommer ut från badrummet så ber jag honom att smörja in min rygg med min älskade Body Butter (Love it).
Lägger mig tvärs över sängen och så börjar han smörja in min rygg.

Sen så vaknar jag i morse och blir så fundersam på när vi gick och la oss, varför jag fortfarande hade kjolen på mig och varför jag låg tvärs över sängen och inte åt rätt håll.
Då tittar han på mig och ler samtidigt som han säger " Du somnade såhär igår".
Nej va trist sa jag då, vad osocialt. "När somnade jag då?".
"Då jag smörjde din rygg, och jag ville inte väcka dig då du låg och snusade så sött".
Sötnosen min...jag var visst trött.
Så medans jag låg och sov så fixade han med äppelpajen, åt en bit, läste lite ur en bok som handlar om att leva med barn och så.

Men det var mysigt att vakna upp breve han åt samma tvära håll *skratt*.
Vi låg och myste på morgonen; appropå det. Han är första killen.. ja första killen där han först och främst ligger och håller om mig i stort sett hela natten (oavsett vilket håll jag lägger mig åt så följer han med och håller om), han snarkar inte över huvud taget :-O och sen är han som sagt första killen som jag kan somna breve och ligga tätt breve en hel natt. Så har det också varit sen första natten vi sov tillsammans.
Mitt ex kunde som inte det och då vande jag mig vid det också, men med detta vande jag mig vid direkt, och det är så underbart skönt och mysigt att ligga tätt och känna värmen, tryggheten och att få höra han andas.

Helgen var ganska lugn, hade ju Emilia så vi rådde om varandra. Var ju så härligt väder ute verkligen. På söndagen så hade jag lite utav en städdag (försökte i alla fall). Dammsög och torkade alla golv, rengjorde spisen och diskade upp. Hade en dotter som .. ja vi säger såhär, hon var lugn och sansad tills jag öppnade balkongdörren och hon sprang ut. Var som om hon druckit cola, speedad vart hon. Hon såg en taxibil, när chauffören klev ut så sa hon hej och vinkade för fullt. Tack och lov så är den chauffören hörselskadad så han hörde henne inte, men så gör hon ofta så fort hon ser en taxi.
Hon ramlade på balkongen så jag fick sätta på min dotter hennes första riktiga plåster (som hon lät bli).
När klockan sedan vart strax efter 18 så skulle vi gå med vagnen och slänga sopor och gå och handla, då möter vi Kristoffer i hissen så han hänger såklart på.
Emilia blir himla lycklig då hon ser han, och det är så roligt att dom två går så bra ihop, så fort hon får syn på han så får hon ett stooort leende på sina läppar, slänger sig ner på golvet "Oj ja lamla" och sen är hennes stora charm påslagen för resten av kvällen. Kristoffer ska vara med överallt och det är så roligt att hon tagit honom till sig.

Sedan lägger jag henne och vi kokar te och fikar lite. Då jag sedan lägger mig på sängen för att vila kroppen så kommer han och lägger sig breve. Då fick vi äntligen chans att prata ut ordentligt då det blivit lite missförstånd på sistonde och diverse grubblerier. Då vi tillslut utrett det mesta så säger han efter en liten konstpaus "Alltså... jag älskar dig jättemycket Tina Bylund, du är det bästa som hänt mig på väldigt länge". Jag vart alldeles blockerad, chockad men så himla lycklig.
Han berättade vad han kände för mig, vad han tänkt de senaste dagarna.
Det enda jag kunde göra med tårar i ögonvråna var ju att förklara min kärlek för honom, hur bra han får mig att må, vad han fått mig att göra och tänka som jag inte gjort tidigare och hur mycket jag älskade honom. Hur lycklig jag är över att ha träffat honom. Vi låg och kramades och pratade om hur otroligt det är att det vart just vi två, att vi träffades på ett ganska annorlunda sätt och hur lyckat det blev.

Jag är kär!
Förstår ni?
Jag hade inte planerat att bli kär än... men jag har fallit pladask.
Han är helt... han är... ja.. wow!!
Han lagar god vegetarisk mat, lagar jag mat så kommer han alltid och håller om mig då jag står där, och har jag Emilia så brukar dom aktivera varandra medans jag lagar maten.
Det är så skönt att vara lycklig igen.

MEN... det finns en sak som .. ja som får mig att tvivla på livet.. det behöver inte vara något allvarligt, men har som ikväll tex ont i hjärtat, som ett tryck över bröstet. Tycker inte att det känns så himla roligt, vilket har lett till att jag har börjat oroa mig mer och mer... för det mesta. Har tänkt otroligt mycket på Emilia. Mår ganska dåligt nu... främst över att vara ifrån henne nu då det är T's vecka. Jag vill inte få nå strul med hjärtat. Inte nu. Tycker jag borde vara för ung för det.
Klart det kan vara stress. Men det är svårt att stressa ner då dom kräver så mycket av en på jobbet.
Men hade ett möte med chefen idag, så jag hoppas det kommer lösa sig nu framåt. Så länge inte det blir fel och det blir skitsnack utav det.
Såg även till att få en ledig vecka i sommar. V 26 är min lediga vecka i sommar. Då ska jag njuta.
Då har Kristoffer semester också så vi ska passa på att hitta på en del saker då vi båda är lediga. Min Emiliavecka är det också så vi får se om vi åker och badar eller flyger ner till syrran (annars lär jag inte få träffa henne förrän nån gång nästa år).

I helgen har jag fått upp tavlor också. Det var roligt att pyssla med. Emilia var självklart hjälpsam. Sen har jag gjort en tavla till henne som jag vill sätta upp på väggen i sovrummet, men vet bara inte vart än.

Dagen har varit bra. Sovmorgon som jag inte haft på länge (fast vaknade samma tid som när jag har Emilia, men fått sova ut i alla fall). Duschade, åt frukost, åt äppelpaj :-D , vaknade till med kaffe och så pratade vi såklart. Sen for vi ner på stan och köpte mjukglass. Det skulle smaka blåbär/vanilj. Kan säga att den smakade som viol skumt nog. Men men.
Han följde mig till jobbet där jag skulle ha mötet med chefen, sen så skiljdes vi åt.
Min lilla byråkrat... saknar han så. *suck*.
Har inköp i morgon så jag får se om jag har tur att få en skymt utav honom då.
Nej ni... hade ju lite smått planer på att åka ner till Härnösand i helgen.. men det ser ut att skita sig.. hur som haver så får jag se vad det blir i helgen. Systemet ska besökas i alla fall. Har inte druckit en riktigt god öl på länge nu.

Hänga tvätt sedan väntar sängen. Ta hand om er.

kram!

3 kommentarer:

Fangoria sa...

Härligt att du har träffat en så mysig kille!! =)

Zandra sa...

Vad underbart att läsa om din/er vardag! Låter som du kommit en bra bit på vägen från allt tråkigt som hände. Härligt att du funnit kärleken & att den är minst lika besvarad <3 Man blir så glad av att läsa :D

Men jag tycker nog du ska sätta ner foten ang jobbet, man kan inte ta på sig ALLT, kroppen orkar inte med till slut. Du behöver tid för återhämtning, vila & tid för/med din dotter & självklart kärleken, det är det som betyder nått.

Kan det vara nån form av panikångest du får när du känner tryck över bröstet? Hoppas iaf att det släpper och inte kommer tillbaka igen, du om någon förtjänar att vara lycklig & njuta till fullo av det som skett!

KRAM!

Anonym sa...

Må så gott och njut nu :)
OM du funderar och är orolig över ditt hjärta - så gå till läkaren och kontrollera det NU! Efteråt så mår du MYCKET bättre och kan njuuta ännu mer! Tänker på er <3
Bamsekramar//Lena